Początki samochodów Bentley

>>> Posted by Admin - 07/05/2017

Założyciel i właścicielem był Walter Owen Bentley który cał życie romyślał o skonstruowaniu wyścigowego auta, które byłoby numer jeden w swojej klasie. Pierwszy auto, Bentley 3 Litre, zbudował w 1919 roku, ale zaprezentowaje dopiero w dwa lata później. Na pierwsze sukcesy w wyścigach sportowych trzeba było czekać do 1924 i 1927 roku, wtedy to Walter Owen mógłbyć dumny jego samochody wygrały wyścigi w Le Mans. W 1931 roku Bentley Motors Limited został przejęty przez Rolls-Royce'a. Po drugiej wojnie światowej modele, z niewielkimi wyjątkami jak model Bentley R Continental z 1952 roku, aż do początku lat dziewięćdziesiątych były w znacznym stopniu usportowioną wersją Rolls-Royce'ów. Jednak prawa do marki tych dwóch przedsiębiorstw kupiona w 1998 roku przez niemiecki koncern Volkswagena. Jednak sprawa miała swój finał w sądzie na jawa wyszło żę prawnicy niedopatrzyli że prawa do marki Rolls-Royce posiada BMW. Wreszcie po wielu miesiącach doszło do porozumienia i kontrolę nad przedsiębiorstwem Rolls-Royce od 2003 roku przejęło BMW. Rok 2007 to ekspansja na rynek Polski w Warszawie przy ulicy Połczyńskiej powstał pierwszy salon Bentleya są jeszcze dwa autoryzowane w Poznaniu i Bielsku Białej.

Bentley 3 Litre

>>> Posted by Admin - 01/05/2017

Bentley 3 Litre − sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Bentley w latach 1921–1929. Napędzany był przez czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności trzech litrów. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów[1]. Został zastąpiony przez model 4½ Litre. Przez osiem lat produkcji powstało 1622 egzemplarze modelu[2].

Spis treści

Dane techniczne
Silnik[edytuj]
R4 3,0 l (2996 cm³), 4 zawory na cylinder, OHC[1]
Układ zasilania: dwa gaźniki
Średnica × skok tłoka: 80,00 mm × 149,00 mm
Stopień sprężania: 4,3:1
Moc maksymalna: 80 KM (59 kW) przy 3500 obr/min[1]
Osiągi[edytuj]
Prędkość maksymalna: 129 km/h

Silnik
R6 6,6 l (6597 cm³), 4 zawory na cylinder, SOHC
Układ zasilania: gaźnik
Średnica × skok tłoka: 100,00 mm × 140,00 mm
Stopień sprężania: 5,3:1
Moc maksymalna: 180 KM (134,2 kW) przy 3500 obr/min
Osiągi
Prędkość maksymalna: 192,9 km/h